A pénzügyi szektor digitalizációjának szakértője

Pénzügy és informatika

Pénzügy és informatika

Napról napra új lehetőségek jelennek meg a digitális pénzügyi piacon

2022. augusztus 02. - Pénzügy és informatika

Az elmúlt években ugrásszerűen megnőtt az online banki és biztosítási megoldásokat használó ügyfelek száma. Tíz év alatt közel negyven százalékkal nőtt a piac – és ez még csak a kezdet: a fiatal generációk belépése valódi digitális forradalmat indíthat el a szektorban.

Tegnap, a szakmai cikkek böngészése közben találtunk egy érdekes infografikát a statista.com oldalon: az adatok szerint a 2010-es 19 százalékról mostanra hatvan százalék fölé nőtt az online bankolás aránya Magyarországon. Elképesztő szám – még úgy is, hogy egyszerű „naiv ügyfélként” is észrevehetjük, az utóbbi időben valóságos digitális robbanás történt a pénzügyi piacon: a bankok egyre-másra rukkolnak elő az új online szolgáltatásokkal, mobilalkalmazásokkal, fintech és insurtech megoldásokkal.

Ma már bátran kijelenthetjük, hogy az internet a banki és biztosítási ügyek intézésének fő terepe, és ez – ahogy a fiatalabb generációk is sorban „belenőnek” a bankolásba – egyre inkább így lesz. Nem véletlen, hogy tanácsadóként mi is rengeteget foglalkozunk ezzel a témakörrel, folyamatosan figyelemmel kísérjük a legújabb fejlesztéseket, innovációkat, és kiválasztjuk közülük azokat, amelye k a hazai piacra is jó eséllyel átültethetőek.

A nagy bankok viszik a fáklyát

Ahogy annyi más a pénzügyi-technológiai területen, úgy a szolgáltatások digitalizálásában is a bankok, pénzintézetek járnak élen az innovációban, az új termékek és megoldások bevezetésében, már most is sok energiát és persze pénzt fektettek be a fejlesztésekbe. Tőlük érkeznek az olyan előremutató és széles körben is egyre inkább sztenderddé váló technológiák, mint az online azonosítás, a csalásdetektálással kapcsolatos fejlesztések, a cloud rendszerek implementálása vagy a különféle pénzügyi döntéseket előkészítő és megkönnyítő online platformok bevezetése. Fejlesztéseik ma már a retail területtől a hitelezésen és a befektetésen át a vállalati szolgáltatásokig szinte valamennyi banki szegmenst lefedik; komoly tapasztalatot halmoztak fel a digitalizációban, nem szégyen tanulni tőlük.

blogcikk2_kep1.pngForrás: retailbankerinternational.com

Szerencsére, ezt a tényt az elmúlt években a tágabb értelemben vett pénzügyi szakma is felismerte: egyre ergonomikusabbá, felhasználóbarátabbá válnak az online ügyfélkapcsolati és ügyintézési felületek, mobil megoldások. A nagy tanácsadó cégekhez hasonlóan mi is azt prognosztizáljuk, hogy néhány éven belül valamennyi banki szolgáltatáshoz hozzáférhetünk majd az interneten és a mobil appokon keresztül – függetlenül attól, hogy lakossági vagy vállalati ügyfelek vagyunk-e.

Emiatt az is nagy biztonsággal kijelenthető, hogy a következő években folytatódni fog a most tapasztalt, szédítő tempójú digitalizáció a bankoknál és más pénzügyi szolgáltatóknál is. Már csak azért is, mert egy olyan szektorban, ahol ilyen sok az ügyfél, mindenképpen megtérülő – sőt, hosszabb távon megspórolhatatlan – befektetést jelent a fejlesztés és az innováció. A világ változik, és vele az ügyfelek, felhasználók elvárásai is: az okostelefonnal a kezükben felnövő, újonnan belépő fiatal bankolók elvárják, hogy ergonomikus, modern és teljesen digitális megoldásokat kapjanak, ha a pénzügyeik intézéséről van szó.

Ígéretes piacot jelentenek a biztosítók

Ha egy kis fáziskéséssel is, de a bankokhoz hasonlóan a nagy biztosítótársaságok is felismerték az online és mobil ügyfélkapcsolati megoldásokban rejlő lehetőségeket. Az utóbbi időben tucatjával indultak és indulnak olyan startupok, amelyek a biztosítási szakma különféle területeit szeretnék megreformálni, „átvezetni a szektort a huszonegyedik századba”: őket összefoglaló néven „insurtech” vállalatokként emlegetik a szakértők.

blogcikk2_kep2.png

Forrás: hackquarters.co/blog/insurance-rising-trends-and-numbers

Sajnos, a biztosítási iparágról nehezebb olyan adekvát, a piac egészét jellemző számokat találni, mint a banki szektorról, de annyi azért tudható, hogy az ügyfelek túlnyomó része már ma is online köti az utasbiztosítását vagy a kötelező gépjármű felelősségbiztosítását (KGFB). Ébredeznek a biztosítótársaságok, egyre több meghatározó szereplő látja meg a lehetőséget szolgáltatásai digitalizálásában. Szakértőink egybehangzó véleménye szerint – és ezt a mellékelt statisztika számai is alátámasztják – egyre nagyobb számban igyekeznek kihasználni az insurtech-megoldásokban rejlő lehetőségeket: szaporodnak a felhasználás alapú biztosítások terén végzett fejlesztések; sorra indulnak a száz százalékig online működő biztosítók; és egyre több cég foglalkozik a háttérrendszerek új generációjának rendszerbe állításával is. A szemünk előtt épül fel egy új piac, és ez minden pénzügyi-technológiai fejlesztésekre szakosodott vállalat számára új lehetőségeket teremt.

A bejegyzés trackback címe:

https://penzugyesinformatika.blog.hu/api/trackback/id/tr7517880515

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása